Logo nedir? Söz anlamı olarak hamur önlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının haricinde, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını yapacak insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin henüz çok yeğleme edilebilir. Yek bir sektörde canlılık gösteren konuletmelerin çoğunlukla logoları dalü simgeleme değer. Lakin çabucak lüks dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çaldatmaışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, muhtemel olduğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine isabetli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetısilsile ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün de akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bili çok önemlidir.